Büszkén jelentjük be: a Libertine gondozásában jelenik meg Karafiáth Balázs könyve, A tudatos törzsfőnök titka – Útikalauz a kiteljesedés felé nem csak vezetőknek. Nem, ez nem egy sokadik időmenedzsment vagy motiváló könyv, vagy egy szimpla coaching. Sokkal inkább abban segít, hogy jelen legyünk, lássuk önmagunkat tisztábban, és azt, miként tudunk ebből a belső erőből hitelesen kapcsolódni másokhoz – vezetőként, társként, emberként. Rávilágít, hogy egy céges csapat vagy bármilyen közösség elakadása valójában a vezetőjük elakadása, így arra sarkall, hogy szembenézz önmagaddal. Ezen az úton egy rendkívül hiteles és izgalmas karakter vezeti az olvasókat.
Most 10 százalék kedvezménnyel előrendelhető A tudatos törzsfőnök titka, amely filozófia és gyakorlat egyben, de kivétel nélkül mindannyiunkat érint. Kinek ne lennének elakadásai az életben? Melyikünk ne akarná jól és felszabadultan vezetni a saját sorsát? Melyikünk ne vágyna elmélyültebb kapcsolatokra, virágzóbb szellemre, és arra, hogy megtalálja a helyét a világban?
A szerző egyedülálló megközelítésének alapja az, hogy életünk legmeghatározóbb hiányai a törzsi állapot megszűnéséből fakadnak. De jó hír is van: a törzs nemcsak a múlt, hanem a jövő is. Mindezt egy igazán hiteles és izgalmas szakember fejti ki.
Karafiáth Balázs már egyetemei évei alatt részt vett a Sziget Fesztivál megalapításában, közgazdászként diplomázott, kommunikációs szakember, volt médiaügynöksége is. Egy memetikára alapuló tanácsadó-kutató vállalkozást is épített, de volt műsorvezető a Tilos Rádiónál és a Forbes üzleti magazin vendégszerzője is. A Carnation Internet Tanácsadó Rt. majd a Darwin’s Marketing Evolution társalapítója, PhD fokozatát a mémek tudományos igényű kutatásából szerezte.
Részt vett a Yale egyetem World Fellows leadership programjában, illetve öt évig élt San Franciscóban, vagyis a Szilícium-völgyben is vállalkozott. Itt mondott nemet a Coca-Colának, miután bemutatta kutatási eredményeit, és ezt ki akarta dolgozni a céggel. Csakhogy a multinak más tervei voltak az eredménnyel: nem az emberek márkához kapcsolódó problémáit akarták megoldani, hanem el akarták hallgattatni a kritikus hangokat. Balázs ekkor jött rá, hogy ebben a rendszerben nincs keresnivalója, és ezt a Cambridge Analytica későbbi botránya igazolta is, hiszen Balázs úgy véli, cége hasonló utat járt volna be, ha igent mondott volna.
Ekkor tette fel neki a kérdést a terapeutája: szeretne-e hipnoterapeutaként dolgozni? Balázst érdekelte, hogyan lehet dolgozni a tudatalattival, majd tanára segítségével elindult a “purpose mentor” karrier felé vezető úton. Vezetőket, változást hozókat és szervezetüket segíti át az átalakuláson. A tudatos vezetést olyan utazásként tanítja, amely a vezetővel kezdődik, és vezethet az éberség szintjének emeléséhez a cégek és vállalatok egészében. Rendszeresen tart elvonulásokat egzotikus tájakra, ahol a purpose a központi téma.
Na de mi az a purpose? – merül fel a kérdés. Valaminek az értelmét, hasznát jelenti, vagyis a küldetésünket, azt, hogy mire vagyunk hivatottak. Mi a miérted az életedben? Miért vagy itt? Miért élsz? Miért csinálod azt, amit csinálsz? Ilyen kérdésekre segít válaszolnod.
A purpose több mint cél, de kevésbé konkrét, mint egy küldetés. Ez az a belső iránytű, ami akkor is működik, ha minden más szétesik körülötted. A purpose nem kívülről jön. Nem egy pozíció, nem egy cég. Hanem az, amit akkor is csinálnál, ha senki nem figyelne. Nem egy elérendő cél, hanem egy folyamat, amely végigkíséri az életedet.
A tudatos törzsfőnök titka tehát nem instant választ ad arra, mi a te purpose-öd, hanem kérdéseket, amelyek végre a jó irányba terelnek.
„Nem csak vezetők számára nyújt hasznos gondolatokat. Amikor először elolvastam Balázs könyvét, oldalról oldalra lettek olyan fontos felismeréseim, amiket napokig emésztgettem, és megváltoztatták a látásmódomat. Nem csoda, hogy Karafiáth Balázs a júliusi Forbes magazin címlapsztorijában is szerepelt a purpose témakörével, amelynek egyik első hazai képviselője.” – írta Szabados Ági a hírlevelében.
Karafiáth Balázs könyve tehát nem pozícióhoz szól, hanem egy belső minőséghez. Ahhoz a vezetőhöz, aki nemcsak működni, hanem kapcsolódni is szeretne. Aki tudja, hogy a változás önmagában kezdődik – és onnan terjed tovább. Megemelve ezzel a vállalkozása energiaszintjét és a legjobbat hozva ki a munkatársakból.
A csapat ugyanis nem attól lesz jó és sikeres, hogy jól teljesít, hanem attól, hogy jól kapcsolódik. Ez a könyv arra hív, hogy ne csupán vezess, hanem teremts olyan közeget, ahol mások is vezetővé válhatnak. Ahol te és a csapatod is megtalálják a miértjeiket és a válaszaikat.
A legjobb vezetők nem azok, akik mindent tudnak, hanem akik jelen vannak és észreveszik, ha valaki csendesebb a szokásosnál. Felismerik a csapattagok valódi erősségeit. Akik nemcsak kérdeznek, hanem meghallgatnak, és valóban kapcsolódnak. Ez a legfontosabb képesség, és épp ezért a legritkább is: a tudatos jelenlét.
Kinek szól a könyv? Azolnak, akik nem másokat akarnak megjavítani – hanem önmagukon keresztül teremtenének változást. Akik érzik a kiégés, a kapcsolódási nehézségek vagy az irányvesztés súlyát. Akik úgy érzik, már „elvégeztek minden tréninget”, de valami még mindig nem működik. Akik nemcsak jól működni, hanem hitelesen kapcsolódni is szeretnének.
Ha keresel valamit, ami nemcsak inspirál, de új kérdéseket is feltesz, és képes felforgatni mindazt, amit a kapcsolódásaidról és magadról gondoltál – ez a könyv neked szól!